05 June 2011

...Sekadar Coretan Untuk Diri...

Waktu…datang menjelma dan menemaniku kemudian berlalu pergi…membawa tawa tangis senyum dan sedih…ia mengukir warna hidup, hitam mahupun putih…aku pasrah kerana itu semua sudah takdir untukku…

Segala apa yang aku fikirkan, ada yang mengetahui….segala apa yang aku lihat, ada yang melihat….segala apa yang aku katakan, ada yang mendengar….dan segala apa yang aku lakukan, ada yang menyaksikan….tiada satu pun yang dapat aku sembunyi….



Apa yang aku cintai, pasti akan pergi….apa yang aku damba, pasti akan hilang….begitu hidup ditulis….apapun yang terjadi, hidup harus diteruskan, pedih harus dilalui, ria harus dirai…..meski semua itu melalui sebuah tangisan….tangis atas sedih, tangis kerana gembira….

Andai aku dapat ulang waktu, aku ingin isi masa yang terbuang…masa aku menghilang….andai aku dapat kembali pada saat itu, aku ingin mengubah sedih jadi gembira, hapuskan semua kepedihan dan aku ingin menikmati keindahan detik itu….

Andai aku dapat mengubah segalanya pada masa lalu, yang hitam aku putihkan dan yang keruh aku jernihkan…namun aku hanya insan biasa, semua itu hanya satu angan, mimpi yang datang dan berlalu pergi, meski airmata yang jatuh dipenuhi darah, semuanya tidak akan dapat aku ulangi dan kembali….

Sekian.

[Acid Khoudri]


p/s: Aku mungkin tidak dapat kembali, namun aku mungkin dapat mengubah apa yang akan terjadi di masa depan dengan mengubah diri jadi yang lebih baik...inshaallah...

No comments:

Post a Comment